Marketing is essentieel voor het bestaan van een bedrijf. Zonder marketing zou een bedrijf nooit herkenbaar genoeg worden voor de klant. Je verliest potentiële klanten aan de concurrenten en het lukt simpelweg niet om genoeg omzet te maken.Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende vormen van marketing en reclame. De meeste vormen vinden toch digitaal plaats. Maar wist je dat offline marketing net zo – en soms zelfs nog meer – effectief kan zijn? Vooral buitenreclame blijkt in de praktijk erg goed te werken. Met name voor mkb-bedrijven. Hier moeten we wel een kleine kanttekening bij plaatsen. Want als je de buitenreclame van Image Building wil inzetten, is het wel belangrijk dat deze aan een aantal voorwaarden voldoet. Succes bereik je enkel met de juiste ingrediënten. Maar hoe creëer je doeltreffende buitenreclame? In dit artikel geven we enkele handige tips. Bepaal het doel van de buitenreclameAllereerst is het belangrijk om het doel van de buitenreclame duidelijk te formuleren. Wat wil je hier precies mee bereiken? Is het de bedoeling dat meer mensen een bezoekje brengen aan je website? Wil je ze attenderen op een speciale actie? Het bepalen van het doel helpt niet alleen bij het ontwerpen van de reclame, maar ook bij het meten van de resultaten. Je weet immers pas of een reclamemiddel effectief is geweest als de resultaten ook echt zichtbaar worden. Zijn er inderdaad na de plaatsing van het reclamebord meer bezoekers op je website gekomen? Is er een stijging van de verkoop van deze actieproducten geweest? Dit vertelt je veel over de doeltreffendheid van de reclame en ook wat je een volgende keer mogelijk anders moet doen. Wees zo creatief mogelijkBuitenreclame behoort tot één van de oudste marketingvormen. Het is tevens één van de meest effectieve offline marketingvormen. Daarom zien we dat het gebruik van buitenreclame erg populair is. Zowel onder bedrijven als zelfs bij politici. Denk maar eens aan alle posters en banners die opgehangen worden in verkiezingstijd. Het succes van buitenreclame is overduidelijk. Om mee te delen in dit succes is het echter wel belangrijk dat je als bedrijf opvalt in deze enorme concurrentiestrijd. Opvallen kan alleen door zo creatief mogelijk te zijn. Denk bijvoorbeeld aan een ludieke slogan waar mensen om moeten lachen of waardoor mensen toch even langzamer gaan rijden om het goed te lezen. Het droomscenario is natuurlijk dat mensen er zelfs foto’s van gaan maken en online delen. Houd er ook rekening mee dat buitenreclame zowel overdag als ‘s nachts zichtbaar moet zijn. Zeker als deze langs de openbare weg geplaatst wordt. Investeer daarom niet alleen tijd in het bedenken van de juiste tekst, maar ook in het ontwerp van het reclamemiddel. Kies bij voorkeur voor buitenreclame met verlichting en laat deze maken door een professioneel bedrijf. Wist je dat het bij sommige bedrijven ook mogelijk is om voor maatwerk te kiezen? Zo creëer je echt een uniek reclamemiddel dat bij iedereen zal opvallen.
|