Zaken Punt
Image default
Zakelijke dienstverlening

Hoe werkt een toegangscontrolesysteem?

Hoe werkt een toegangscontrolesysteem?

Toegangscontrole geeft het antwoord op de vraag, wie, waar en wanneer een terrein of gebouw betreden mag worden. Om het terrein of gebouw zo goed mogelijk te kunnen beveiligen, dan kan het belangrijk zijn dat je mensen selectief toegang geeft. Maar het is ook voor de fijne administratie fijn om achteraf te weten wie welke slagboom, poort of deur heeft gebruikt op het terrein of in het gebouw. Je kan op verschillende manieren gebruiken maken van een toegangscontrolesysteem. Een van de manieren is met tijdsregistratie.

Toegangscontrole met tijdregistratie

Met het gebruik van tijdregistratie registreer je de gewerkte uren van uw werknemers. Het registreren van die tijden gebeurt in een tijdsregistratiesysteem. Wel zo handig en efficiënt dat je zelf dan geen omkijken meer naar hebt, door zo’n software kan je altijd zien wie en wanneer er aanwezig was. Voor sommige grote organisaties wordt het al aangeraden, omdat het anders helemaal niet meer bij te houden is. En met behulp van een toegangscontrolesysteem met tijdregistratiesoftware kan je alle gewerkte uren van je werknemers registreren. Deze urenregistratie wordt bepaald op basis van het in- en uitklokken van je personeel. Een tijdregistratiesysteem is ook in staat om allerlei andere soort data uit het informatie management systeem te halen. De oplossing is ook om een koppeling te maken met al bestaande systemen, zodat de toegangscontrole oplossing werkt zoals het bedrijf al gewend is.

Voordelen van tijdsregistratie

Uiteraard zijn er ook voordelen aan een tijdsregistratiesysteem verbonden. Zo’n systeem zorgt namelijk voor comfort, efficiëntie, tijdswinst en duidelijkheid voor de HR-afdeling. Een medewerker beheert namelijk aan de hand van een badgelezer zijn werktijden. En de werkgever kan daardoor dus continu de aan- en afwezigheidscijfers controleren van zijn team. Zo krijgt de werkgever inzicht in de volgende aspecten, namelijk het verlof, de overgewerkte uren per medewerker, maar ook de shiftwissels. Al deze gegevens moeten uiteindelijk ook de mogelijkheid bieden om het team beter te sturen en te begeleiden. De tijdsregistratie is ook een voordeel om het personeel te beschermen en in combinatie met een toegangscontrole moet het de veiligheid van het personeel zeker verhogen. En doordat er meer inzicht is in de gewerkte uren heb je ook meer inzicht over de transparantie over de vakantie-uren van het personeel. En doordat dit systeem zorgt dat alles goed en netjes bij wordt gehouden in het systeem, heeft het HR-personeel ook veel meer tijd voor andere werkzaamheden en voor meer strategische zaken. Ze zeggen ook tijd kost geld, dus waarom zou je dit niet aanschaffen.

 

Gerelateerde artikelen

Tips bij het starten van een website voor je bedrijf

De nieuwe lasers van Zimmer

De voordelen van industriƫle verlichting voor bedrijven