Zaken Punt
Image default
Marketing en reclame

De beurslocatie als toevoeging aan je marketingstrategie

Een goede marketingstrategie voor je bedrijf ontwikkelen kost tijd. Zeker wanneer je je bedrijf net gestart hebt, kost het heel veel tijd. Toch wil je zo snel mogelijk klanten werven en aan de slag kunnen gaan. Het bezoeken van een beurs is voor jou een uitgelezen kans om onder vakgenoten je gezicht te laten zien. De bijbehorende beurslocatie is dan ook heel erg belangrijk, deze locatie is namelijk strategisch een slimme zet om je invloed als bedrijf te vergroten.

Deelname aan een beurs is een behoorlijke investering, zowel qua tijd als geld, maar als je het goed aanpakt, levert het veel op. Lees verder om erachter te komen wat het jou oplevert.

Naamsbekendheid

Misschien wel het meest voor de hand liggende voordeel is een grotere naamsbekendheid voor je bedrijf. Wanneer je je gezicht laat zien op een beurs, vergroot je de kans op bekendheid en populariteit. Zeker bij een bekende beurslocatie is dit het geval. Hier komen over het algemeen heel veel mensen, en daarmee dus ook bedrijven, op af. Hoe meer mensen er op een beurs afkomen, hoe groter jouw bekendheid natuurlijk wordt. Zorg ervoor dat je wordt meegenomen in marketing en promotiedoeleinden, zoals commercials, flyers en banners. Uiteraard is online marketing tegenwoordig niet meer weg te denken. Neem dit dus ook mee in je campagnes.

Merkpositionering

Deelname aan een beurs op een goede locatie draagt bij aan de positionering van je merk. Wanneer je kiest voor deelname aan een beurs op een prestigieuze locatie, zorg je voor een versterking van je merk. Wat de identiteit van je bedrijf ook is, het is belangrijk om de beurs af te stemmen op jouw identiteit. Je wil tenslotte wel een goede indruk maken op je doelgroep. Over doelgroep gesproken:

Nieuwe doelgroep

Je wil tijdens het bezoek aan een beurs natuurlijk zorgen voor nieuwe contacten en, als het even kan, nieuwe klanten. Ga voorafgaand aan je bezoek eens na wat het gemiddelde profiel van de bezoeker is en pas op basis daarvan aan bij welke beurzen jouw aanwezigheid verstandig is. Werk je in een B2B branche, dan is het verstandig om een bezoekje te brengen aan de beurs waar vakgenoten en potentiële B2B klanten komen. Heb je een bedrijf in een B2C branche, dan is het aan te raden om beurzen te bezoeken waar de consument komt. Zo kom je makkelijk in contact met potentiële klanten en heb je de mogelijkheid om lekker te netwerken.