Het is een steeds populairder onderwerp aan het worden: artificial intelligence (AI). Het wordt door diverse groepen mensen ingezet en gebruikt voor verscheidene doeleinden, denk bijvoorbeeld aan een student die zijn of haar verslag laat schrijven of door een zakenman die zich afvraagt wanneer de wisselkoersen weer gaan dalen. Maar, waarom is AI zo in trek vandaag de dag, en wat kan je er eigenlijk allemaal meedoen? Het lijkt alsof je er op elk gebied wel voordeel mee kunt behalen. Kan AI eigenlijk ook een belangrijke rol spelen in de wereld van online marketing? Zeker! Veel mensen zijn zich daar niet bewust van, en dat maakt het redelijk gevaarlijk. Hieronder wordt daarom uit de doeken gedaan op wat voor manieren AI online marketing kan beïnvloeden en hoe de wisselwerking tussen de twee precies in elkaar steekt. Alles over AI toepassingen bij online marketing lees je hier!
Gepersonaliseerde belevenis
AI kan er onder andere voor zorgen dat klanten optimaler gebruik kunnen maken van jouw bedrijf. AI kan analyseren welke behoeftes jouw klanten hebben, en jij kan daar eenvoudig op inspelen met aanbiedingen en het versturen van nieuwsbrieven. Daarnaast kan AI een algoritme creëren speciaal voor jouw bedrijf, zodat klanten een nog unieker aanbod voorgeschoteld krijgen dan eerst. Je kan hierbij denken aan het versturen van specifieke nieuwsbrieven, op basis van eerdere aankopen. Een klant die eerder een grasmaaier gekocht heeft, zal eerder interesse hebben in het kopen van een boor dan in een nieuw paar skeelers bijvoorbeeld. Op deze manier is de kans groot dat jouw winsten vergroot worden in de toekomst.
Plannen van posts op sociale media
Een ander groot voordeel is dat je AI kan gebruiken om in de toekomst bepaalde taken uit te voeren die niet veel werk kosten. Het gebruik van sociale media is erg populair onder bedrijven, en het is een marketingstrategie die vaak goed uitpakt. Maar, er zijn bepaalde tijdstippen die het beste zijn om een post te plaatsen, omdat je zo de meeste likes krijgt en je bereik het grootst is. De kans is klein dat je precies op dat moment ook tijd hebt om achter je smartphone te kruipen om de post daadwerkelijk online te gooien. Je kan met AI ook een post inplannen op een bepaald tijdstip. Ideaal! Zo hoef je minder flexibel te zijn en kan je ook aandacht besteden aan andere taken die er op dat moment liggen.
Hak knopen door op efficiënte wijze
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Online huisarts verovert terrein Gesprek opnemen tijdens het bellen voor de zorg Artsen, verpleegkundigen en andere zorgverleners worden dagelijks geconfronteerd met uitdagingen bij het communiceren met patiënten, het stellen...
- Wat kun je doen met online media monitoring? In de moderne tijd waarin we leven is online media monitoring een essentieel instrument geworden voor bedrijven, organisaties en zelfs individuen. Online media monitoring, zoals...
- Wat is SEA? Wat betekent SEA eigenlijk? SEA staat voor zoekmachine adverteren. Dit is in feite een vorm van online marketing die gebruik maakt van verschillende online advertenties...
- Bedrijven die verkopen aan andere bedrijven Alle producten komen natuurlijk ergens vandaan. Niks bestaat zomaar ineens en alles moet in elkaar gezet worden met verschillende onderdelen. Als je het eindproduct in...
- De mogelijkheden voor het uitbesteden van linkbuilding Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van SEO en kan helpen bij het verbeteren van de vindbaarheid van een website. Het uitbesteden van linkbuilding kan een...
- Hoe houd je het overzicht binnen jouw bedrijf? Het is gemakkelijk om te verzanden in de dagelijkse details van het runnen van een bedrijf. Maar als je succesvol wilt zijn, is het belangrijk...