Hoe creëer je doeltreffende buitenreclame?

Marketing is essentieel voor het bestaan van een bedrijf. Zonder marketing zou een bedrijf nooit herkenbaar genoeg worden voor de klant. Je verliest potentiële klanten aan de concurrenten en het lukt simpelweg niet om genoeg omzet te maken.Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende vormen van marketing en reclame. De meeste vormen vinden toch digitaal plaats. Maar wist je dat offline marketing net zo – en soms zelfs nog meer – effectief kan zijn? Vooral buitenreclame blijkt in de praktijk erg goed te werken. Met name voor mkb-bedrijven. 

Hier moeten we wel een kleine kanttekening bij plaatsen. Want als je de buitenreclame van Image Building wil inzetten, is het wel belangrijk dat deze aan een aantal voorwaarden voldoet. Succes bereik je enkel met de juiste ingrediënten. Maar hoe creëer je doeltreffende buitenreclame? In dit artikel geven we enkele handige tips. 

Bepaal het doel van de buitenreclame 

Allereerst is het belangrijk om het doel van de buitenreclame duidelijk te formuleren. Wat wil je hier precies mee bereiken? Is het de bedoeling dat meer mensen een bezoekje brengen aan je website? Wil je ze attenderen op een speciale actie? 

Het bepalen van het doel helpt niet alleen bij het ontwerpen van de reclame, maar ook bij het meten van de resultaten. Je weet immers pas of een reclamemiddel effectief is geweest als de resultaten ook echt zichtbaar worden. Zijn er inderdaad na de plaatsing van het reclamebord meer bezoekers op je website gekomen? Is er een stijging van de verkoop van deze actieproducten geweest? Dit vertelt je veel over de doeltreffendheid van de reclame en ook wat je een volgende keer mogelijk anders moet doen. 

Wees zo creatief mogelijk 

Buitenreclame behoort tot één van de oudste marketingvormen. Het is tevens één van de meest effectieve offline marketingvormen. Daarom zien we dat het gebruik van buitenreclame erg populair is. Zowel onder bedrijven als zelfs bij politici. Denk maar eens aan alle posters en banners die opgehangen worden in verkiezingstijd. Het succes van buitenreclame is overduidelijk. 

Om mee te delen in dit succes is het echter wel belangrijk dat je als bedrijf opvalt in deze enorme concurrentiestrijd. Opvallen kan alleen door zo creatief mogelijk te zijn. Denk bijvoorbeeld aan een ludieke slogan waar mensen om moeten lachen of waardoor mensen toch even langzamer gaan rijden om het goed te lezen. Het droomscenario is natuurlijk dat mensen er zelfs foto’s van gaan maken en online delen.

Houd er ook rekening mee dat buitenreclame zowel overdag als ‘s nachts zichtbaar moet zijn. Zeker als deze langs de openbare weg geplaatst wordt. Investeer daarom niet alleen tijd in het bedenken van de juiste tekst, maar ook in het ontwerp van het reclamemiddel. Kies bij voorkeur voor buitenreclame met verlichting en laat deze maken door een professioneel bedrijf. 

Wist je dat het bij sommige bedrijven ook mogelijk is om voor maatwerk te kiezen? Zo creëer je echt een uniek reclamemiddel dat bij iedereen zal opvallen. 

 

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Ultimum staat bekend als een betrouwbare IT-partner voor bedrijven in Nederland die streven naar een veilige en efficiënte digitale infrastructuur.

...

In de competitieve wereld van vandaag is het essentieel om je merk te onderscheiden. Bedrukte tassen zijn een krachtige en

...

In de digitale samenleving waarin we leven, brengen de voordelen van technologie ook nieuwe gevaren met zich mee. Een trend

...

In de wereld van werk en productiviteit is het bijhouden van de gewerkte uren essentieel. Hier komt het concept van

...

Het renoveren van je huis kan een opwindende onderneming zijn, en een van de manieren om een drastische verandering teweeg

...

Incassobureaus: Wat Ze Wel en Niet Kunnen Incassobureaus zijn bedrijven die zijn ingeschakeld om onbetaalde facturen te innen namens crediteuren.

...

Regelmatig kloppen er werkgevers bij mij aan die zijn aangeschreven door een bedrijfstakpensioenfonds. Of zij met terugwerkende kracht de premie

...

Een van de belangrijkste investeringen die een bedrijf kan doen, is een verzekering voor zijn werknemers. Een ziekteverzuimverzekering in het

...

Als u een juridisch probleem heeft, is het verstandig om een advocaat in de arm te nemen. Maar waar moet

...

Een luxe bus huren met chauffeur Het wordt steeds meer een gewoonte om een Luxe bus huren met chauffeur. Dit

...

De gedachte om je eigen website te beginnen kan een beetje overweldigend zijn als je net een nieuw bedrijf bent

...

Iedereen heeft er mee te maken in meer of mindere mate: hardware. Of het nu gaat om particulier of zakelijk

...

Stukadoorswerkzaamheden zijn meestal werkzaamheden die je moet laten uitbesteden, omdat deze simpelweg niet zelf te doen zijn. Als je op

...

Het uitzoeken van een creatief, een origineel en een praktisch relatiegeschenk is natuurlijk niet altijd even simpel. Veel ondernemers neigen

...

Hoe werkt een toegangscontrolesysteem? Toegangscontrole geeft het antwoord op de vraag, wie, waar en wanneer een terrein of gebouw betreden

...

Voor een bedrijfspand gelden heel andere normen als het gaat om de verlichting dan voor een woning. En de verlichting

...

Als je werkt in de medische en esthetische branche dan ben je wellicht bekend met de systemen van producten Zimmer.

...

Wat heb je nou precies aan een accountant? Eigenlijk heel veel, zullen de meeste ondernemers zeggen. Een accountant kan voor

...